Recenzia
24. 5. 2009
CnC Generals- Recenzia
Kdo by nepoznal hernú sériu Command and Conquer, sériu tak slávnu, ako napríklad NHL, FIFA nebo NFS. Séria C&C vždy zarobila slušný peniaz a preto sa autori rozhodli vyrobiť ďalší diel tejto hry (aby si samozrejme zarobili eště viac :-)). Neviem ako vy, ale ja som sa pri kúskoch ako Red Alert a Tiberian Sun dobre bavil a tak mi to prišlo ako vcelku dobrý nápad. Prostredie celého konfliktu je ovplyvnené teroristami a vplyv 11. septembra je ve hre značný.
Kto proti komu?
Na rozdiel od predchádzajúcich dielov (okrem Yuri’s Revenge) sa autori rozhodli pre tri strany konfliktu: Amerika chýbať nemohla, teroristická organizácia Global Liberation Army- GLA je reakciou na 11. september a Čína sa prehodila s "krachujúcim" Ruskom. Každá strana konfliktu má však iný spôsob boja. Američania stavajú na letectve, vcelku Hi-tech tanky a všemožné elektronické blbosti. Čína na svoje supersilné tanky a MiGy, GLA na rýchlosť, jednoduchosť a zákernosť jednotiek. Čo strana, to iný spôsob boja, takže si vyberie úplne každý.
Jednotky
Jednotiek má každá strana docela dosť a nedá se povedať, že by nejaká nebola potrebná. Naozaj, na rozdiel od predchozích dielov, táto hra stavia na všestrannú armádu, nie na pár tankov Apokalypsa. Skúste len poslať dvadsať tankov bez guľometu a protivzdušnej obrany a stádo pechoty podporované letectvom vám ich rozstrieľa na rešeto. Ak je však arzenál USA nebo Číny tak trochu konvenční, tak sa budete diviť pri "tankoch" (skôr vozdlách) GLA ( že to môže aj jazdiť ). Keď príde zdanlivo normálny traktor k pechote, poviete si, že ho v pohode rozstrieľajú. Zdanlivo ľahký cieľ však začne do krajiny striekať hnojivo v podobě antraxu a to sa budete diviť ako sa vaša pechota váľa v kŕči na zemi. :-) A keď sa k vašim budovám bude blížiť tank o ktorom ste ani nevedeli a následne máte z budov ementál, keď sa k vám bude hrnúť desať spokojných chlappíkov opásaných dynamitom, keď vám do základne prídu rýchle tanky, jeepy a všetko budú istiť rakety SCUD, potom sa budete veľmi diviť. Vyvažuje to však absencia letectva ako daň za tu krásne divadlo, ale musíte zdroje získávat pekne za pomoci Robotníkov alebo Čierneho trhu (kalach za 5$ !!). Americké jednotky nikoho neprekvapia: Dva druhy tankov, Humvee s raketami TOW, odpaľovače rakiet Tomahawk - to sú americké pozemné sily (k všetkým je voliteľná šikovná vec - sonda - ktorá ich opravuje a zároveň gattingem kosí pechotu). Z letectva má Raptory, neviditelného bojovníka F-117 a supersonický bombardér Aurora, potom to je ešte kosič pechoty a tankov v podobě vrtuľníku Commanche a dopravný Chinook. Čínské tanky patria však k tomu nejlepšiemu. Battlemastery istia to hlavné, gattingy gattingem, Dragon tank flambuje pechotu a konečne kanón Inferno, ktorý robí česť svojmu menu. Nechýba ani Overlord - nejsilnejší tank z celej hry ( ako prídavok môže byť Propagačná veža - radar a opravár v jednom), gatting kanón alebo bunker. MiGy síce niesú tak silné, ale majú jednu veľkú výhodu - v raketách majú napalm, ktorý ešte chvíľku po dopade horí a dokončí načatú prácu. ;-) O prevoz peňazí sa stará nákladiak, alebo je možné Hacknúť internet.
O pechote a budovách už len krátko- základná pechota je pri všetkých stranách rovnaká (vojak a protitanková pechota ) a k tomu eště nejaký ten špeciál (jeden kradne, druhý vystrelí posádku z vozidla a tretí sa hraje na Ramba). Pri budovách platí to isté, okrem obraných štruktúr. Amíci mají Patrioty, Čína Gatting kanóny a bunker, GLA pár chlapíkov s raketometmi v obranom stanovišti a tunel s guľometom. Ten môže presunúť v sekunde jednotky z jedného konca mapy na druhý (z tunelu do tunelu). Eště ostáva dodať, že budovy GLA nepotrebujú Energiu.
Mody
Náplň samotných misii je však celkom jednotvárna, väčššinou jednotky GLA útočia na krásne vyrovnaný konvoj a pripravia pascu. Až na pár výnimiek: proste Postav základňu, opevni sa a znič nepriateľa. A ani počet misí nie je uspokojivý. Sedem za každú stranu, to je daň za to, aby hra neomrzela. Keď však Singleplayer moc zábavy nepodal, je Multiplayer doslova bomba. Dobre vyvážené strany a veľa pekných máp dáva tušiť perfektný zážitok. Aspoň vydržím hrať o dosť dlhšie, pretože jedna kampaň zaberie tak tri dni na nejťažšej obtiažnosti (asi 10 hodín). Skirmish mód je celkom dobrý a počítač sa chová docela nebezpečne. To všetko, až na pár chýb. Napr. keď nepriateľ stavia budovu, postaví ju kľudně za skalu, ktorá inak dobře chráni a je mu jedno, že ho nič nebráni?! A keď mu ju nepriteľ rozstrieľa, postaví ju znovu na tom istom mieste. Ale sú tu i lepšie momenty, počítač si dokáže nájsť proti vám optimálnu stratégiu, útočí lietadlami, vyrobí viac Gattlingov a silnejšiu obranu, atď. A keď vám po hodine hry napadne skupinku tažko zarobených hackerov, poriadne to naštve. Proste mód Skirmish patrí k podarenejším častiam hry.
Zhodnotenie
Grafická stránka hry je výborná, ale za detaily pechoty ich musím pokarhať. Detaily prostredia, budov a vozidiel sú takmer dokonalé, keď si ich dáte priblížiť, pastva pre oči, ale pozrite sa na tú pechotu... no podľa mňa by to mohlo byť lepšie. Keď na nepriateľa pošlete atomovku, to si potom docela užijete krásne detaily mohutnej explózie. Zase pri odpočítavaní superzbraní som sa pozastavil- jedna sekunda, ktorá uplynie v hre sa rovná štyrom sekundám v skutočnosti, takže superzbraň, ktorá sa má nabíjať šesť minút sa nabíja skoro pol hodinu!!! Oproti tomu, v Red Alerte 2 čas vždy zodpovedal skutočnosti. Našťastie si v Generals môžete postaviť superzbraní koľko chcete. Hardwarové nároky sú síce dosť vysoké (na tú dobu, dnes vám hra v pohode pôjde) , ale kto si chce zahrať, musí mať skrátka výkonnejší počítač. Hra sa síce hrať na minimálnych detailoch aj na pomalejších PC, ale výsledok už nie je taký dokonalý. Skrátka priaznivcom stratégií nesmie táto hra chýbať.
Komentáre
Prehľad komentárov
Zatiaľ nebol vložený žiadny komentár.